3 רעיונות פרקטיים וייחודיים לזהירות בדרכים בגן


בנושא זהירות בדרכים בגן, בוודאי שלא נתחיל ישר מ"איך חוצים את הכביש", או נכיר תמרורים, אלא קודם נסדר את המושגים, ונבין את התמונה הכוללת והאתגרים הקיימים. 

אז... אפשר להמחיש את המציאות של מפגשי כביש-מדרכה-הולכי רגל, 

קודם כל עפ"י המושגים המוכרים לילדים, ממש מהגן עצמו. נשאל אותם: 

ילדים, עלתה לי שאלה. אולי תוכלו לעזור לי להגיע לתשובה: 

היכן משחקים בכדור בגן? כאן בפנים? ברור שלא, כולם יענו. 

אז למה רק בחצר מותר? למה רק שם מותר לרוץ וקצת להשתולל? התשובות כמובן ידועות, ואפשר לחדד את הכללים הבסיסיים הללו בהזדמנות זו, כי תכל'ס, אלו לא ממש כללים שחושבים עליהם, אלא פשוט מקיימים אותם. אנחנו יודעים שיש להם היגיון ברור, אבל במקרה שלנו, נדרש להדגיש את ההיגיון הזה. 

נכון, שלא ישברו חפצים, שלא לפגוע בילדים ולהרוס דברים, שלא להיפגע מריצה במקום קטן וצפוף, ועוד. לכן אנו מפרידים את החצר מהגן- הם אינם שווים, והכללים בהם שונים. 

אז כך בדיוק, יש כללים שונים בין הכביש למדרכה. הכביש נועד למכוניות, והמדרכה נועדה להולכי רגל. 

במה שונים הולכי הרגל מהמכוניות? מדוע הם זקוקים לכללים שונים? למה שלא נלך על הכביש, והמכוניות ייסעו על המדרכה? 

אפשר להיעזר בפעולות הילדים בגן ובחצר, כדי להבחין בהבדלים ולהמחיש זאת טוב יותר. 

אז הבנו מדוע להפריד בין מכוניות להולכי הרגל. אבל מה קורה כשהולך רגל צריך לחצות את הכביש? כאן אנו מתחילים בעצם את הסוגייה הרחבה של בטיחות בדרכים וכמובן חציית הכביש.



קבצי תמונות מלאים, פתוחים להורדה למנויות על המגזין, גליון מספר 7, זהירות בדרכים.